Pryzma. Kiedy przepisać soczewki pryzmatyczne ?

Metody w leczeniu, rzadkie przypadki, pytania, doświadczenia.

Pryzma. Kiedy przepisać soczewki pryzmatyczne ?

Postprzez Daniel » 4 maja 2011, o 13:11

Czy warto przepisać soczewki pryzmatyczne ? Jakie kryteria bierzemy pod uwagę ?
Avatar użytkownika
Daniel
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 gru 2010, o 12:45

Re: Pryzma. Kiedy przepisać soczewki pryzmatyczne ?

Postprzez Z.Optyk » 14 gru 2011, o 15:34

Witam. Właśnie to jest ciekawe zagadnienie. Ja pracuję w zawodzie optyka od kilku lat i spotkałam się z dosłownie jedną receptą na okulary pryzmatyczne. Ciekawe dlaczego okuliści tak rzadko zalecają taką korekcję? Czyżby nie byli dostatecznie douczeni czy może leniwi?? A z tego co wiem okulary pryzmatyczne mogą być potrzebne przy wielu objawach. Słyszałam o mężczyźnie, który przez wiele lat cierpiał z powodu bólów głowy, zaburzeń równowagi i koncentracji i nikt nie potrafił mu pomóc. Nikt jednak nie przebadał dokładnie jego oczu pod tym względem. W końcu sam się przebadał gruntownie i okazało się, że potrzebuje korekcji pryzmatycznej. Po wykonaniu takich okularów wszystkie dolegliwości zniknęły jak ręką odjął. Tak więc drodzy okuliści zwróćcie na to uwagę...
Avatar użytkownika
Z.Optyk
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 sty 2011, o 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pryzma. Kiedy przepisać soczewki pryzmatyczne ?

Postprzez optyczka OLA » 14 gru 2011, o 21:35

W Polsce okuliści nie przepisują pryzmatów bo się o tym nie uczyli albo po prostu są niedouczeni i z tego to wynika;) . Znajda się oczywiście wyjątki od reguły.Niekiedy w zezie przepisuje się szkła pryzmatyczne. Mogą być szklane lub w postaci specjalnej prążkowanej folii naklejanej na okulary tzw. folia Fresnela. Stosuje się je zwykle u osób z podwójnym widzeniem lub zezem resztkowym po operacji. Ich celem jest zwykle zapewnienie pojedynczego obuocznego widzenia.
optyczka OLA
 
Posty: 304
Dołączył(a): 17 sie 2011, o 12:37

Re: Pryzma. Kiedy przepisać soczewki pryzmatyczne ?