Pytania w salonie ;)

Publikacje, artykuły, nowinki, ciekawostki ze świata optyki okularowej   FAKTY i MITY .

Re: Pytania w salonie ;)

Postprzez J.M. » 28 cze 2013, o 09:31

To prawda że jak się o czymś poczyta to łatwiej to zrozumie jak już stoimy przed zakupem okularów.Polecm tak robić tak zawsze,a resztę dopytamy sprzedawcę.
J.M.
 
Posty: 267
Dołączył(a): 22 gru 2010, o 10:35

Re: Pytania w salonie ;)

Postprzez fajna-brunetka » 28 cze 2013, o 10:05

Może zabrzmiało jakbym obwiniała kupujących ale nie do końca tak jest, poniewaź macie racje są optycy, od których dostaje się pełne informacje i tacy, gdzie się idzie i kupuje okuary bez informacji- i o ile dane oprawy można sobie samemu spisac tak wiedzy o soczewkach nie ma a jak osoba nie wie że to ważna informacja to nie zapyta. Nie mam pojęcia czy tacy optycy maja jakiś rejestr wydawanych okularów i czy przy uszkodzeniu zamontują identyczną soczewke czy tez co wydaje mi sie bardziej prawdopodobne ( bo wynikające z podejścia do Klienta) zamontuja co co akutrat maja na stanie salonu. Niewiedza Klienta prowadzi do tego, że niektórzy kupują kota w worku. Dajmy przykład kupna komputera- tam kupujacy chce wiedzieć jak najwięcej, parametry i wszelkie szczegóły mają dla Klienta znaczenie a przy soczewkach czy okularach- czyli wyrobach medycznych majacych służyc zdrowiu te "szczegóły" sa pomijane- My wszyscy jestesmy po to by doinformowac społecznośc że to wszystko jest bardzo istotne.

A co do pamiętania wartości , parametrów, rodzaju itp to pisząc " wiedzieć " nie miałam na myśli dokładnie pamiętać- sama nosze w torebce informację od okularów swoich i syna- część rzeczy pamiętam bez kartki,ale nie wszytsko, ale mam ten spokój, że w razie czego wiem czego mam szukac - tym bardziej, że dziecko jest w takim wieku, że podczas zabaw może niestety coś uszkodzić. Ostatnio nawet w mojej dalszej rodzinie dziewczynka sie rozpłakała, że popsuła okulary ( zausznik) a optyk na szybko zamontował jej podobny zausznik tylko różniący sie ok 2 mm grubościa. Informacji przy zakupie okularów równiez nie dostały ( tylko paragon)ale doradziłam im co i jak i również poleciłam nosić kartkę informacyjną w torebce- chyba dopiero teraz doceniły jakie to ważne. Nie wiem czy dostali pełne info od tego optyka ale wiem, że prawidłowy zausznik został zamówiony.
fajna-brunetka
 
Posty: 602
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 16:49

Re: Pytania w salonie ;)

Postprzez vanessa » 28 cze 2013, o 10:39

ale miałam wczoraj klienta, przyszła pani z mężem po okulary dla siebie, chciała fotochromy z antyrefleksem. Dobrze wybralismy oprawkę w sumie mąż wybrał :D , ale pan był tak wkurzający że chciał zobaczyć jaki będzie kolor antyrefleksu, jaki fotochromu , ile sie przyciemni na słońcu a jak będzie wyglądała soczewka w pomieszczeniu, nie wystarczała mu informacja, tylko chciał taką soczewke zobaczyć z lepszym fotochromem , gorszym, lepszym antyrefleksem, itp. niestety nie miałam aktualnie do odbioru takich soczewek więc nie byłam w stanie pokazać wszystkich wersjii!!!!! :D przydałby sie taki specjalny próbnik dla takich upierdliwych klientów...
vanessa
 
Posty: 146
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 08:52

Re: Pytania w salonie ;)

Postprzez LEMUR » 28 cze 2013, o 12:12

vanessa napisał(a):przydałby sie taki specjalny próbnik dla takich upierdliwych klientów...


a co za problem? wiele firm posiada wzorniki np. barwien, np soczewki transitions vs xtractive lub poprosic o "soczewki uszkodzone", ktore nie moga byc sprzedane a tym samym moga sluzyc jako demonstracyjne, w ostatecznosci na wlasny rachunek kupic po jednej soczewce i zrobic wlasny wzornik. I nie koniecznie musi byc on dla upierdliwych. Sami czesto kupujac cokolwiek chcemy towar "pomacac"
Avatar użytkownika
LEMUR
 
Posty: 635
Dołączył(a): 8 cze 2011, o 10:22

Re: Pytania w salonie ;)

Postprzez seba » 28 cze 2013, o 12:21

Ja tam lubię widzieć i wiedzieć co biorę. Płacę to i mam prawo wiedzieć za co.
seba
 
Posty: 223
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 10:54

Re: Pytania w salonie ;)

Postprzez Olivka » 28 cze 2013, o 12:37

Tym bardziej, że jest teraz tyle rodzajów soczewek, że jak mówimy do klienta to on nie wie o co chodzi, wtedy zawsze lepiej pokazać jaka jest różnica, taki wzornik potrafi wiele załatwić....
Olivka
 
Posty: 154
Dołączył(a): 7 sie 2012, o 15:43

Re: Pytania w salonie ;)

Postprzez mirabel » 28 cze 2013, o 13:26

hej, rzeczywiście fajnie żeby były takie próbniki , ale nie każda firma ma taki próbnik w ofercie, a z tego co wiem to starsznie kosztowny jest taki wzornik np. z barwieniami bo jest tego naprawde bardzo duzo.....
mirabel
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lut 2013, o 14:59

Re: Pytania w salonie ;)

Postprzez zero » 28 cze 2013, o 20:31

z tego co wiem to starsznie kosztowny jest taki wzornik np. z barwieniami

Drogi, a nic nie wart, bo barwy we wzorniku i to co przyjdzie z zamówienia, to często dwie różne bajki. Jak klient przez godzinę wybiera, przymierza i w końcu decyduje: proszę barwę nr 17. Zamawiamy i przychodzi coś, co dalekie jest od zamówienia. Klienta mamy z głowy, a producent też się wypnie, bo niestety, ale tak jest z soczewkami barwionymi powierzchniowo. Ostatnio również ten problem jest z soczewkami Transitions. W razie uszkodzenia lepiej zamawiać dwie z tej samej partii, bo może być różnie z dopasowaniem. Wzorniki papierowe też do niczego. Tam producent od razu pisze, że barwy na papierze mogą się różnić od tych na soczewkach. Klient musi wiedzieć, że z technologii wynika iż to co będzie w okularach może się różnić od tego co ogląda w zakładzie, aby nie było zaskoczenia i nieporozumień. Jak to nie dociera do niego, to lepiej odesłać go do konkurencji
zero
 
Posty: 259
Dołączył(a): 12 sty 2012, o 15:06

Re: Pytania w salonie ;)

Postprzez martini » 29 cze 2013, o 10:49

tak Zero zgodzę się z Tobą , każdy wzornik nie do końca odwzorowuje daną soczewkę, wiadomo że soczeka z większą czy dużo mniejszą mocą będzie inaczej wyglądała niż taka zwykła zerówka:) wszystkim klientom i tak nie dogodzimy....
martini
 
Posty: 123
Dołączył(a): 1 sie 2012, o 16:57

Re: Pytania w salonie ;)

Postprzez lara » 1 lip 2013, o 08:06

dokładnie. a jak ktoś szuka dziury w całym to i tak znajdzie
lara
 
Posty: 18
Dołączył(a): 19 cze 2013, o 09:45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Informator użytkownika okularów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość