szkła progresywne a oprawy

Okulary 2 w 1 , 3 w 1 . Czy takie okulary zdają egzamin?

szkła progresywne a oprawy

Postprzez Olk » 9 sty 2012, o 17:43

Witam !
Noszę okulary od 40 lat.Przez ostatnie 10,korzystałem z okularów do dali i bliży.
Postanowiłem teraz zostać szczęśliwym posiadaczem okularów progresywnych.
Tak też się stało.W salonie dobrano mi szkła i oprawę.Pani dokonała też pomiaru
rozstawu zrenic (linijką).Problem wystąpił przy odbiorze,było coś "nie tak".
Przy korekcie ustawień,okazało się że mam asymetrycznie usytuowane oczy,w stosunku
do nosa.Przy zwykłych szkłach ,nie było żadnego problemu ,nawet o tym nie wiedziałem.
Teraz jednak oprawka z jednej strony dotyka nosa,a z drugiej jest 3-4mm odstępu.
Mam pytanie: kto powinien odpowiadać za złe pomiary? czy mogę żądać wykonania nowej pary?
Zaznaczam,że koszt okularów to ok.2tys.zl.
Olk
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 16:44

Re: szkła progresywne a oprawy

Postprzez Nestor » 10 sty 2012, o 10:34

Skoro pomiaru rozstawu źrenic dokonywano w Salonie Optycznym to Salon powinien odpowiadać za swoje błędy.
Nestor
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 lis 2011, o 23:14

Re: szkła progresywne a oprawy

Postprzez Z.Optyk » 10 sty 2012, o 10:46

Witaj Olk.

Oczywiście, że masz prawo do reklamacji. Optyk jest od tego, żeby wszystko dokładnie i prawidłowo pomierzyć. Musisz iść do tego salonu. Być może zostanie wezwany przedstawiciel z firmy , z której zamawiane były soczewki. To nawet lepiej bo często Ci przedstawiciele mają większe doświadczenie niż optycy. Tak czy siak nie możesz tego dopuścić. Tym bardziej, że przy progresach jest coś takiego jak gwarancja adaptacji.
Avatar użytkownika
Z.Optyk
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 sty 2011, o 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: szkła progresywne a oprawy

Postprzez Olk » 12 sty 2012, o 18:01

Witam!
Dziękuje za wyjaśnienie,czego mogę wymagać od Salonu.
W najbliższych dniach będę chciał rozwiązać mój problem.
Żeby to jednak załatwić , muszę się udać do najbliższego miasta.
W miejscu zamieszkania brak optyka.Praca powoduje jednak
ciągły brak czasu.
Na koniec jeszcze jedno pytanie:reklamacje przedstawić na piśmie,
czy wystarczy ustnie?
Jeszcze raz duże dzięki dla Nestor i Z.Optyk
Olk
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 16:44

Re: szkła progresywne a oprawy

Postprzez optyk.F » 14 sty 2012, o 10:37

OLk reklamacje mozesz przedstawic ustnie tylko pamietaj o paragonie bo to podstawa do reklamacji i certyfikacie jakosci soczewek.
optyk.F
 
Posty: 158
Dołączył(a): 10 maja 2011, o 13:49

Re: szkła progresywne a oprawy

Postprzez LEMUR » 14 sty 2012, o 12:07

@Olk - na pismie. Opisac produkt - czego dotyczy reklamacja i czego oczekujesz, dolaczyc kserokopie dowodu zakupu. Na odpowiedz sprzedajacy ma 14dni - jezeli w tym terminie ustawowym nie otrzymasz odpowiedzi, tzn ze reklamacja zostala uznana.
@optyk.F - certyfikat jest do niczego nie potrzebny aby zlozyc reklamacje
Avatar użytkownika
LEMUR
 
Posty: 635
Dołączył(a): 8 cze 2011, o 10:22

Re: szkła progresywne a oprawy

Postprzez Illusion » 16 sty 2012, o 10:42

Witam Olk.

Jeśli chodzi o to, czy reklamację lepiej przedstawić ustnie czy pisemnie to chyba zależy od optyka. Do mnie klienci przychodzą i mówią o co chodzi. Nie potrzebna mi dodatkowa "makulatura". Dopiero ja jeśli np reklamuję soczewki do producenta to wypełniam kwestionariusz reklamacji. Ale jeśli ktoś woli bardziej oficjalnie prowadzić takie sprawy to być może będzie wymagał pisma. Pozdrawiam
Illusion
 
Posty: 39
Dołączył(a): 16 sie 2011, o 15:42

Re: szkła progresywne a oprawy

Postprzez LEMUR » 16 sty 2012, o 10:48

Illusion napisał(a):Jeśli chodzi o to, czy reklamację lepiej przedstawić ustnie czy pisemnie to chyba zależy od optyka.

prawda, ze wiele rzeczy idzie zalatwic od "reki" na slowo - u nas to samo. Jednak w przypadku doswiadczenia z niektorymi, zawsze sugeruje zwlaszcza przy progresach czy drozszych skladac na pismie - dlaczego? Nie pisze, ze u kogos tak musi byc, ale spotkalem sie z tym, ze klient wiedzial o np. 30dniowej gwarancji adaptacji, przychodzi, ze cos nie tak... a pozniej slyszy ze 30dni minelo, pisma nie zlozyl - niestety z takimi zachowaniami tez klienci maja do czynienia.

Dlatego sugerowalem OLK na pismie - ale jezeli sa okolicznosci sprzyjajace np. optyk wychodzi do Ciebie, chce i stara sie rozwiazac problem, jestes tam stalym klientem to mozna sie obejsc bez 'makulatury'
Avatar użytkownika
LEMUR
 
Posty: 635
Dołączył(a): 8 cze 2011, o 10:22

Re: szkła progresywne a oprawy

Postprzez mola » 27 lis 2013, o 15:56

Jak reklamowałam kiedyś szkła poliwęglanowe to optyk podsunął mi formularz do wypełnienia - on wypełnił fachowo swoją cześć a ja musiałam opisać swoimi słowami co reklamuję i dlaczego, dostałam kopie i wiadomo było że od tego czasu optyk ma 14dni na rozpatrzenie jej. Lepiej wszystko mieć na piśmie.
mola
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9 paź 2013, o 09:06

Re: szkła progresywne a oprawy

Postprzez fado » 27 lis 2013, o 17:13

Tylko niestety te 14 dni czasem się przedłuża.... co w takiej sytuacji?
fado
 
Posty: 9
Dołączył(a): 16 mar 2013, o 09:05

Następna strona

Powrót do Soczewki Progresywne, dwuogniskowe.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron