Zawsze mo偶na poprosi膰 o pokazanie ceny katalogowej i sprawdzi膰 prawid艂owy rabat.
Cena katalogowa jest dla optyka, a nie dla klienta i klientowi nic do tego. Katalogi s膮 albo z pustymi rubrykami i optyk sam wpisuje w nim swoje ceny, albo z tzw. cen膮 sugerowan膮 przez producenta. Optyk ma mo偶liwo艣膰 stosowania w艂asnej polityki cenowej. Mo偶e mie膰 cen臋 wy偶sz膮, mo偶e mie膰 ni偶sz膮. Rabat to te偶 sprawa polityki optyka i to on ustala czy i jaki proponuje i nikomu nic do sprawdzania tego. Poniewa偶 optyk贸w, w艂a艣cicieli zak艂ad贸w, stosuj膮cych w艂asne ceny jest ju偶 niewielu, to wi臋kszo艣膰 bierze katalog z cenami sugerowanymi przez producenta i daje 鈥瀏otowca鈥 pracownikom. W efekcie salony optyczne staj膮 si臋 sprzedawcami producenta i realizuj膮 jego polityk臋 cenow膮, jego rabaty i jego 鈥瀞ieczk臋鈥 marketingow膮. Generalnie jednak, Polska to wolny kraj i ka偶dy ma tak膮 cen臋 i taki rabat jaki chce zaproponowa膰. Klientowi albo pasuje, albo nie. Te偶 jego sprawa, bo Polska to 鈥︹︹