Jeżeli podejmujemy się wykonania usługi w zakresie montażu do oprawy klienta to odpowiedzialność za jej losy spoczywa na osobie wykonującej usługę. Jesteśmy świadomi stanu faktycznego oprawy a przyjęcie od klienta wiąże się z akceptacją tego stanu i próby montażu na swoje ryzyko.
Podobnie jest z przyjęciem oprawy uszkodzonej np. odprysk lakieru w widocznym miejscu, przyjmujemy oprawkę od klienta, montujemy soczewki, wydajemy okulary... klient stwierdza naruszenie lakieru i uszkodzenie podczas montażu, nie ma przebacz kiedy nie zwróciliśmy na to uwagi przed przyjęciem oprawki a klient nie został poinformowany że takie uszkodzenie istnieje bo nie jest na tyle bystry i nie zauważył tego wcześniej. Możemy spotkać różnego rodzaju klienta, warto na taką ewentualność być przygotowanym np. dodatkową adnotacją z uwagami na temat stanu oprawy przed przyjęciem.